dinsdag 9 mei 2017

Polen, vakantieland?

Ik beken. Het was nog nooit in me opgekomen om naar Polen op vakantie te gaan.
Wat wist ik over dat land?
Uit de jaren 80 herinnerde ik me de man met de grote snor in Gdansk.
Hij sprak stoere taal, vocht voor solidariteit en werd later president.
In die jaren kwam ook de paus uit Polen, een heel katholiek land.
Veel recenter zag ik de Poolse bouwvakkers in onze straat.
Een vriendin had een Poolse poetsvrouw.
De hoofdstad kon ik  ook nog wel benoemen.
Maar verder?
Nee, Polen was voor mij een grijze vlek.


En toen kreeg CeT een nieuwe jonge collega.
Een heel charmante jonge man,
die vlot verschillende talen spreekt.
Hij woont nog maar enkele jaren in België, want hij is ... Pool.
Hij is heel erg trots op zijn geboorteland.
Zo trots dat hij het wou tonen aan zijn nieuwe collega's.
Dus trokken we met een groepje Belgen onder zijn leiding naar Krakau en Zakopane.

Polen is een heerlijk  land!
Cultuur, mooie gebouwen, natuur, veel groen...
Een aanrader!















9 opmerkingen:

  1. Het is een prachtig land. Ik ben er een keer geweest, lang geleden, toen stond de muur nog. Wij waren bij mensen is huis die ontzetyend gastvrij en vriendelijk waren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij leerden enkele heel gastvrije en enthousiaste Polen kennen, Marthy, en we genoten van het land.

      Verwijderen
  2. Wat een verrassende aanleiding voor een bezoek aan het land.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die collega was zo enthousiast over zijn land! We hebben er typisch Pools gegeten en kunnen genieten van typische gebruiken. Een heerlijke manier van reizen.

      Verwijderen
  3. Wat een verrassende aanleiding voor een bezoek aan het land.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bijzonder dat je er geweest bent (ik was er nooit) maar hoor alleen maar positieve verhalen over dit land, vooral over de ontzettend lieve mensen! Mooi dat jij dit ook kunt bevestigen nu..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Whow daar is het inderdaad mooi. Misschien iets om ooit met een camper te doen. Jullie hadden wel geluk met die goeie gids!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat hij dat deed ,ziet er mooi uit allemaal

    BeantwoordenVerwijderen