vrijdag 26 mei 2017

Ze zijn er terug!

De inlandse aardbeien.
Ik kan er niet aan weerstaan.
Dit jaar zijn ze superlekker!


Hotel mama wordt druk bezocht in dit lange weekend.
Ik heb deze week al elke dag aardbeien gekocht.
Ze verdwijnen telkens als sneeuw voor de zon.
Daar geniet ik extra van op deze leutige vrijdag.

Ik eet ze puur.
Zonder suiker of slagroom.
Of in een schaaltje yoghurt.
Of als broodbeleg.
Gewoon de zalige smaak van een zongerijpte aardbei.


Het is ook nog eens ecologisch.
In deze streek staan overal aardbeistalletjes langs de weg.
Aardbeien kopen genereert dus een hele kleine voetafdruk.

En ... ze zijn één van de weinige inlandse vruchten die ik volop kan eten.
Sinds 20 jaar heb ik een kruisallergie: berkenpollen en alle steen- en pitvruchten.
Voor mij dus nooit meer appelen, peren, kersen, pruimen, perziken, nectarines.
Maar aardbeien kan ik wél.
Hoera!

Een fijn weekend voor iedereen!

4 opmerkingen:

  1. Ik ben niet dol op aardbeien dus ik ben blij dat ik jouw allergie niet heb

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben niet dol op aardbeien dus ik ben blij dat ik jouw allergie niet heb

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We kunnen nu iedere dag plukken. Vandaag al een zak in de vriezer gedaan om later jam van te maken en ook lekker een schaaltje als desset gegegeten.

    BeantwoordenVerwijderen