dinsdag 26 september 2017

Terug op post

We zijn terug in het land.
Een hoofd vol indrukken.
Een hart vol fijne herinneringen.


Onze vakantie was top!
Er reisden een paar van onze volwassen kinderen mee.
Die hadden  vrienden uitgenodigd.
Een gezellige, vrolijke bende!

Een heerlijke gîte,
midden in de wijngaarden,
met schatten van eigenaars.


Elke morgen openden we de rolluiken
en zagen
een stralende, diepblauwe hemel.
Echt elke morgen! (of toch bijna)
Dan kan je alleen maar vrolijk zijn.


Viel er dan niets tegen?
Jawel.
De autorit is lang.
Heel erg lang.
Ik hou niet van lange autoritten.
De 'autoroute du soleil' is druk.
Heel erg druk.
Zelfs in september.
Ik hou niet van accordeonfiles.

Maar mijn batterijen zijn terug opgeladen.
We kunnen er weer een tijdje tegenaan.
Deze week is het zelfs hier nog mooi weer!

En nu wachten jullie blogs op me.
Ik heb zoveel leuke verhalen in te halen.
Ik ben benieuwd wat ik zoal zal lezen.
Ik kan bijna niet wachten...




2 opmerkingen: