dinsdag 3 oktober 2017

Eenzame sokken

In hotel mama gaan elke week vele sokken door mijn handen.
Ook de zonen die niet meer in huis wonen,
kunnen nog bij mij terecht met hun vuile was.
(een wasmachine kost geld en neemt veel plaats in
en in een wasserette ben je veel tijd kwijt)
Ik vind wassen en strijken wel fijne klussen.
Tot grote vreugde van de zonen.


Maar... de sokken...
Sokken wassen vind ik niet erg.
Sokken uitzoeken vind ik een stomme klus.
Ik hou er niet van, écht niet!
Mijn mannen dragen vaak zwarte sokken.
Bij het uitzoeken heb ik een hele tafel vol zwarte sokken.
Raak daar maar eens wijs uit.


Ik  nam nochtans mijn voorzorgen.
Ik ben een strikt georganiseerde wasvrouw.
Ik naai merktekens in de sokken.
Vier mannen in huis.
Vier kleuren.
Elk zijn eigen kleur.
Het maakt de klus iets makkelijker.


En toch...
elke week heb ik weer eenzame sokken.
Ik heb een hele zak vol eenzame sokken.
Af en toe vind ik een partner voor een sok.
Maar even vaak ook helemaal niet.
Waar die sokken gebleven zijn?
Ik zou het niet weten...
Ergens onder een bed?
Bij hun vriendin?
In de ingewanden van mijn wasmachine?
Wie weet...


6 opmerkingen:

  1. Dat fenomeen van de eenzame sok herken ik wel. Op iets minder grote schaal dan bij jou, maar toch........... Leuk verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee an dat merken. Van verdwenen sokken heb ik nooit last maar bij mijn kinderen ( ik strijk en ruim daar de was elke week op ) kom ik dat fenomeen ook tegen. Raadselachtig !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat Toos al zegt: raadselachtig. Ik heb er lang geleden ook eens over geblogd en daarna is er niks veranderd

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat Toos al zegt: raadselachtig. Ik heb er lang geleden ook eens over geblogd en daarna is er niks veranderd

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hier vantzelfde, met maar één man al miserie ;)
    die van mij hebben ook een merkteken maar die van Karel niet en dat zijn ook allemaal BIJNA dezelfde, zucht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu we met zijn tweeën zijn komt het niet meer voor maar toen de kinderen nog thuis waren heel vaak. Het is me een raadsel waar die sokken bleven.

    BeantwoordenVerwijderen