vrijdag 22 juni 2018

Mijn mooiste cadeau

Van het bedrijf waar ik zo lang had gewerkt,
wilde ik geen afscheid nemen.
Ze hadden te erg op mijn ziel getrapt.

Maar ik had er wel een aantal fijne collega's.
Die hadden een plaatsje in mijn hart veroverd.
Zij wilden wel een afscheid
en nodigden me uit.

Dus treinde ik deze week terug naar Brussel.
We gingen allen samen uit eten.
Ik kreeg cadeautjes.
Eentje was heel speciaal.
Een supermooi cadeau om te koesteren.
Het meest persoonlijke geschenk dat ik ooit kreeg.




Paul is een talentvol grafisch designer en illustrator
en hij is een ex-collega van mij.
Mijn collega's brainstormden over mij.
Paul maakte daaruit een heel persoonlijk scraperboard.
Een kunstwerk waar tientallen kleine knipoogjes in zitten
naar dingen die mij kenmerken.
Mijn collega's kenden me goed.

En ik ...
ik zocht een ereplaats voor 'mijn' kunstwerk.
Op deze leutige vrijdag
geniet ik van dit mooiste cadeau ooit.

(en ik ben CeT heel dankbaar omdat hij voor een foto van het kunstwerk zorgde. Ik slaagde er maar niet in om een foto te produceren zonder dat ikzelf én mijn foto-apparaat weerspiegeld werden.)


5 opmerkingen:

  1. Wat geweldig, wat heerlijk dat ze je zo gewaardeerd hebben!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig mooi met al die herkenbare dingen, echt een persoonlijk kado voor een gewaardeerde collega.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan me voorstellen dat je hier blij mee bent. Zo'n persoonlijk kado is een blijk van waardering, wat lief van je collega's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super zo'n persoonlijk cadeau en wat een fijn gevoel moet je nu hebben omdat je collega's zoveel moeite voor je deden. Dat doet het rotgevoel met het bedrijf te niet, toch? Heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen