vrijdag 23 augustus 2019

VERRASSING!

Ik werd belogen en bedrogen.
Ik werd om de tuin geleid
en voor de gek gehouden.
Er gebeurde van alles
achter mijn rug
en ook wel vlak onder mijn ogen.

Oh wat was ik naïef en argeloos.
Nietsvermoedend genoot ik van de zomer.
Vol vertrouwen slikte ik
de vele leugentjes 'om bestwil'.

Ben ik nu boos?
Welnee! In tegendeel.
Waarom?
Wel...

... die avond...
waren we uitgenodigd op een barbecue...

CeT haalt 's morgens alvast bloemen voor de gastvrouw.
Vreemd...
normaal koopt hij me dan ook een bloemtje...
... vandaag niet...

Het middagmaal is vroeg en snel.
Er is niemand in hotel mama.
CeT wil nog naar een tegelzaak.



We vertrekken vroeg
zodat we uitgebreid de tijd kunnen nemen
om alle tegels te keuren.
Bij het buitenkomen heb ik een dorstje.
CeT gaat op zoek
naar een café in de buurt of in het volgende dorp of nog een volgend of...
Vreemd...
normaal heeft hij altijd wel een drankje voor noodgevallen in de auto.

En waarom parkeert hij zo ver van het dorpscentrum?

CeT bestelt niet enkel een koffie maar ook een heel uitgebreide ijscoupe.
Dan zondig ik ook maar eens.
Het is zomer en de zon schijnt.

Onderweg naar de auto merken we een schoenenzaak.
CeT loodst me er binnen.
Omstandig gaat hij mee op zoek naar een leuk paar.
Hier zijn  immers nog koopjes te doen.

Onderweg naar huis stopt hij nog
bij één van mijn favoriete tuincentra.
"Maar lieverd, moeten we niet naar huis?
Ik moet me nog omkleden voor het barbecuefeestje!"
"Maar nee, geen paniek, we hebben nog tijd genoeg!"

Eindelijk staan we aan de kassa.
Ik word een beetje ongeduldig.
Ik wil me nog optutten voor ons uitje.

45 minuten later rijden we onze straat in.
Maar...
Waarom staan er zoveel auto's geparkeerd?
En wie parkeerde daar zelfs op onze oprit?
En waarom hangen er balonnen aan onze tuinpoort?



Langzaam begint er me iets te dagen...

CeT duwt me de tuin in.

VERRASSING!!!

Daar staan ze me op te wachten:
onze kinderen
mijn broers en schoonzusjes
én hun kinderen én kleinkinderen.

Onze partytent staat op.
Er wacht ons een zomerbarbecue.
Eentje zoals ik ze vroeger
jaarlijks organiseerde
toen mijn ouders nog leefden.



Een zoon deelt drankjes uit.
Een andere gaat met hapjes rond.
Oudste zoon staat aan de barbecue.
En dochter lijkt wel overal tegelijk.



En ik ?
Ik geniet met volle teugen
van dit heerlijke 'stiekeme' verjaardagscadeau
en koester me in de warmte die me omringt.
Zo dankbaar
en trots op mijn kroost
die in het grootste geheim
dit feest organiseerden.
Speciaal voor mij!



Op deze leutige vrijdag geniet ik nog steeds na
van het mooiste verjaardagscadeau ooit!!!




6 opmerkingen: