vrijdag 21 april 2017

Nachtvorst

Ik ben een beetje verdrietig.
Deze morgen ging ik de schade opmeten van één nachtje late nachtvorst.
We zullen deze lente heel wat bloempjes moeten missen.

Onze blauwe regen stond net in bot. Hij beloofde een zee van bloemen.
Ik vrees dat er niets van over blijft.
Alle bloemen zijn bevroren:


De azalea, die ik elk jaar zo vertroetel, stond net volop in bloei.
Nu blijft er nog een bruine massa over:


Mijn zelf-gestekte hydrangea's beloofden voor het eerst een prachtige bloei dit jaar.
Ik vrees dat het een beetje minder wordt:


Maar we laten het hoofd niet hangen!
Op vrijdag gaan we op zoek naar 'leutige' dingen.
En in de tuin is niet alles kommer en kwel!
De seringen hielden stand:


Net als de kerria japonica:


En laten we de vergeetmenietjes niet vergeten!


Dus toch nog een leutige vrijdag!
Beste lezer, ik wens je een leutige vrijdag en een fijn weekend!

6 opmerkingen:

  1. Ja, dat is heel jammer. Wij zijn er aan ontsnapt, een stukje hoger in de Ardèche bij vrienden dezelfde problemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dit is wel heel sneu, bij mij is alleen een geranium gesneuveld.
    Voorzichtig wegknippen wat beschadigd is en opnieuw beginnen is het devies.
    Fijn weekend, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg hé die vorst. Ik heb zo'n medelijden met de fruittelers in het Hageland. Wij hebben dit jaar geen seringen... niks!Geen enkele bloem. Ik zou niet weten waaraan dat nu ligt? Niet gesnoeid ook niet want dan heb je wel eens een jaartje geen bloei. Jammer want het ruikt zo heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer maar geniet van wat er nog wel in bloei staat. En wie weet, soms gaat een plant na zo'n klap extra z'n best doen en komt hij mooier uit de strijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja hier hetzelfde. Ik vrees bijvoorbeeld dat we noch kersen, peren of druiven zullen kunnen oogsten dit jaar. Jammer maar helaas. Niet wanhopen, wie weet komen er toch nog nieuwe scheuten aan.

    BeantwoordenVerwijderen