vrijdag 6 juli 2018

Ouderwets

Zal ik jullie eens iets bekennen?
Ik heb een heel ouderwets trekje.

Nochtans vind ik mezelf best wel modern.
Ik werk met word,
maak soms excel-tabellen
kan met powerpoint overweg.
Ik ga het huis niet uit zonder smartphone.
Op vakantie neem ik mijn tablet mee.

Maar schrijven?
Dat doe ik met een vulpen.
Jawel hoor, vulpennen bestaan nog!


Als kind leerde ik schrijven met een  pen en een inktpot.
Vanaf het zesde leerjaar mochten we een vulpen.
Bij mij was het liefde op het eerste gezicht.
En ik gebruik  nog steeds een vulpen.
Niet voor een boodschappenlijstje of een korte kribbel.
Wel om leutige verhalen in mijn schriftjes neer te pennen.

De inkt die vloeiend uit de pen stroomt,
de langzaam opdrogende tekens,
het vloeipapier als ik een blad omsla.
Het heeft bijna iets sensueels.

Ik ben zelfs een beetje 'moeilijk'.
De pen moet fijn genoeg zijn,
de inkt koningsblauw,
het papier ietsje glanzend
ietsje, niet te veel.


Mijn vulpen en ik.
Twee makkertjes.
Liefde voor het leven.
En dat maakt me blij op deze leutige vrijdag.

Gebruik jij nog een vulpen?

6 opmerkingen:

  1. Ik heb die opwijking ook! Het moet ne Parker zijn! Ik had ooit een gele met dikke punt, mijn favoriet, jammer genoeg al kapot.Ik had nog een gele, een roze en nu een zwarte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee nooit. Ik schrijf goed, maar houd mijn pen zo verkeerd vast dat mijn vinger vol inkt komt te zitten. Best jammer, ik vind het mooi, een vulpen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik schrijf graag met een vulpen, maar nadat ik mijn middenhandsbeentjes gebroken had, was mijn vaste mooie handschrift weg. Maar het helpt als ik een pen heb met een dikke greep. Het is een Lamy geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja , ik schrijf ook graag met een vulpen, maar de juiste vinden is niet makkelijk (en die fijne die ik heb, daar kan ik geen vullingen meer voor vinden)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben het vaak van plan geweest maar ben er nog steeds niet toe gekomen om het te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jazeker, ik schrijf met vulpen. Ik heb een mooier handschrift met vulpen dan met balpen of potlood, vind ik zelf dan. Het lieft met een blauwgroene inkt.

    BeantwoordenVerwijderen