vrijdag 7 juni 2019

Het konijntje

Wat ik op deze leutige vrijdag zo fijn vind?
Ik kreeg deze week een super cadeautje
waar ik heel blij mee ben.

Zoon nummer 2 was een weekje met vakantie.
Hij ging met vrienden naar Zuid-Italië.
Ik gunde het hem van harte.
Maar stiekem was ik een heel klein beetje jaloers.
Ik moet immers nog 5 maanden wachten
vooraleer er een tripje naar Italië op mijn agenda staat.
En ik popel om in de praktijk uit te testen
wat  ik dit jaar in de les leerde.

Zoon had een heerlijke reis.
Woensdagavond kwam hij langs
met een cadeautje voor mij:
een koelkastmagneet
om mijn collectie aan te vullen.

Maar ...

Toen nam hij uit zijn valies nog een tweede cadeautje.
Hij kocht me een Italiaans kinderboek.
"Zo kan je je twee passies samenbrengen, " zei hij,
"de Italiaanse taal en prentenboeken.
Misschien kan je het boek wel voorlezen aan je kleuters."



Ik ben dolgelukkig met dit cadeau.
(omdat mijn volwassen zoon
tijdens een vriendenreisje aan me gedacht heeft
en de tijd nam om zomaar een cadeautje voor mij uit te zoeken)
Maar vooral ook omdat ik het een prachtig boek vind:
een leutig verhaal en mooie prenten,
helemaal mijn ding.



Benieuwd naar het verhaal?
Konijntje Leo is een echte huismus,
maar zijn vriendinnetje Luna wil altijd op avontuur.
Natuurlijk komt daar ruzie van.
Luna vertrekt met slaande deuren.



Leo overwint zijn angt voor het onbekende
en gaat op zoek naar Luna.
Hij vindt haar in een hachelijke situatie terug.
Maar zoals in elk goed kinderboek
komt alles op zijn pootjes terecht.



Begreep ik elk woord in het boekje?
Nee, natuurlijk niet!
Maar het was een goede aanleiding
om de nieuwe woorden op te zoeken.

En misschien vertel ik het boekje
volgend jaar wel in de kleuterklas...

Een extra leutige vrijdag, dus!

Ik wens aan alle lezers een fijn weekend.




7 opmerkingen:

  1. Wat een leuk boek en prachtige illustraties. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief van je zoon zeg! Koelkastmagneetjes verzamel ik niet, maar ik ben wel erg dol op prentenboeken. Uit elk land dat we bezochten nam ik er altijd minstens eentje mee. Ik wil nog altjd het Hongaarse boekje vertalen, maar toen ik daar ooit eens aan begon bleek het toch erg lastig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een super leuk cadeau!!!! fijne pinksterdagen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk boek maar nog leuker vind ik dat een grote zoon dit voor zijn mama koopt. Wat een lieverd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lief van je zoon inderdaad. En het getuigd ook echt van aandacht en interesse in jou. Ik kan me voorstellen dat je daar blij van werd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig! Ik ben ook al een aantal keren met Italiaans gestart. Inderdaad gestart en na een jaar alweer gestopt. Een keertje door tijdsgebrek, een andere keer door een minder leuke docente. Maar het is een mooie taal. Wanneer ik met pensioen ben, ga ik ze zeker terug opnemen. Wat een leuk en mooi cadeau kreeg je. Heel attent van zoon nummer 2.:-)

    BeantwoordenVerwijderen