zondag 2 juni 2019

Zonder wifi

Feestdag en ongewoon rustig in hotel mama.
Enkele bewoners zijn op reis.
Anderen zijn op stap of komen die dag niet op bezoek.
CeT is druk aan het werk voor zijn eindwerk fotografie.
Een heerlijk namiddagje voor mij alleen!

Ik bedenk wat ik zoal kan doen.
Ik kijk  naar het middagjournaal,
blijf nog even voor de TV hangen
en dan gebeurt het.

Plots valt het TV signaal weg.
Niet erg, denk ik.
Een vrije namiddag verpruts ik niet voor TV.
Maar ... ik heb ook geen wifi en geen vaste telefoon.



Ik besluit erop uit te trekken.
Alleen op wandel,
dat doe ik bijna nooit.
Ik wandel op onbekende  paden.
Plekjes die ik in 30jaar
nog nooit te voet verkend heb.
En ik geniet met volle teugen
ook al kom ik geen levende ziel tegen.



Terug thuis is buurman er.
Hebben we ook geen TV-signaal?
Nee hoor, nog niets.

Buurman belt Proximus.
"Ze werken eraan", meer kunnen ze niet zeggen.
Die avond kijken we naar een DVD.

Op vrijdag nog steeds geen wifi.
Geen blogje van mij dus.
Bloggen via mijn smartphone vind ik maar niets.
Ik heb wat meer overzicht nodig.

Nu bel ik zelf naar Proximus.
Nog steeds geen oplossing in zicht...

Vandaag is alles weer in orde.
Wat heb ik geleerd?
Zonder TV leven lukt me wonderwel.
Maar zonder wifi?
Hm, moeilijk vind ik dat.
Gelukkig bestaan er smartphones en 4G...

En ondertussen geniet ik
van de veldbloemen
die ik op mijn wandeling plukte.


4 opmerkingen:

  1. Vervelend geen Wifi, maar aan de andere kant ook wel lekker rustig.
    Sterkte ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg hè tv maakt mij ook niet uit maar wifi is erg lastig. Bloggen vanaf. Mobiel lukt het mij niet om foto s te uploaden dus ik hen altijd de pc nodig. Een blogje wat ik al eerder klaaraakte kan ik wel plaatsen altijd handig. Als je vroeg de deur uit moet. En over de honden . Het klopt Jara ligt voor de deur als er iemand thuiskomt maakt niet uit welke tijd bijzonder toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat neemt dat pc/tv gebeuren veel tijd in beslag. Daar kom je nu achter

    BeantwoordenVerwijderen