vrijdag 24 juni 2016

Leutig merelconcert

Wat ik vandaag leutig vind?

Opstaan na een nacht vol hevig onweer.
De tuin is verzopen.
De bloemen en planten staan er kleddernat bij.
De zon is angstig weg gekropen.

Maar boven op onze schoorsteen zingt onze merel.

Ja, ik noem hem 'onze' merel, want hij zit daar al sinds wij hier wonen.
Natuurlijk zal het wel niet al die jaren hetzelfde beestje zijn.
Zo oud worden merels niet.
Van zodra de lente in het land is tot in de vroege zomer hebben wij dagelijks
verschillende 'merelconcerten' van op het dak of uit een hoge boom.
Merelman tracht hiermee wellicht een leuk vrouwtje te lokken.

Ik geniet stiekem mee van zijn concert.

Wat is er heerlijker dan opstaan met zo'n vrolijk deuntje.
Ik word er helemaal blij van.

Heb je al eens naar zo'n merelgezang geluisterd?
Ze zingen nooit hetzelfde liedje.
Nee, het is altijd een volledig concert.

Hoe leutig is dat!



9 opmerkingen:

  1. Nu zit meteen het lied van Kinderen voor kinderen in mijn hoofd:Wakker met een wijsje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Ik probeer zo veel mogelijk 'leutige' dingen te ontdekken en ervan te genieten ;-)

      Verwijderen
  3. Wanneer ik 's morgens met de honden door het bos loop, fluiten de merels hun mooiste lied... daar wordt een mens inderdaad geweldig gelukkig van.
    Ik betrap me er op dat ik dan meteen begin te glimlachen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb altijd spijt als het 'zangseizoen' voorbij is. Opstaan is dan net een klein tikkeltje moeilijker.

      Verwijderen