dinsdag 2 augustus 2016

Verjaardagskaart

Vorige zondag was ik jarig.
Ik kreeg vele felicitaties ... via Facebook ... via sms ... via telefoon ... en uiteraard ook in levende lijve van het hele hotel mama.
Ik kreeg ook één verjaardagskaart van een (oudere) tante. Die doet niet aan Facebooken of smartphones.

En ik dacht met een beetje heimwee terug aan die 'goeie oude tijd' toen je op je verjaardag nog massa's wenskaartjes toegestuurd kreeg. Een gewoonte die onherroepelijk blijkt verloren te gaan door de 'social media'.  Ik ben een grote fan van het wereldwijde web en alle nieuwe mogelijkheden die dit voor ons geopend heeft. En ik was ook écht blij met de vele felicitaties. Maar heel soms vind ik het een heel klein beetje jammer dat die oude gebruiken verloren zijn gegaan.

Extra leuk dus, dat er nog mensen zijn die deze gewoonte nog een beetje in stand houden via snailmail.
In één van de omslagen die ik vorige week aankreeg zat trouwens een heel toffe verjaardagskaart. Eentje die dateerde uit 1929. Met een prent die zo uit een andere eeuw is gestapt. Een zekere 'Milo' krijgt er 'les meilleurs souhaits d'heureux anniversaire' van een zekere 'Gil'. (in mijn hoofd vormt zich alweer een verhaal over die twee onbekenden... maar daar ga ik nu niet over uitweiden)
Ik laat jullie wel mee genieten van de kaart:




12 opmerkingen: