donderdag 31 maart 2016

Winkelen en eten in Antibes

Een laatste blogpost over Antibes.
Ik beloofde nog enkele tips over winkelen en eten.
Hier komen ze.

Voor de liefhebbers zijn er allereest de marktjes:
De Provençaalse overdekte markt. (elke voormiddag -niet op maandag- in de Cours Masséna)
Je vindt er groenten, fruit, kruiden, gedroogde vruchten, …
De meeste marktkramers zijn uitbundige, goedlachse, vriendelijke mensen.  
Ik vond het echt een plezier om daar te winkelen. Al bracht ik wel eens meer mee dan ik had bedoeld omdat ik zo’n leuk gesprek had gehad met de kraameigenaar en ik van alles had geproefd dat zo heerlijk smaakte…
In het weekend is er in de namiddag op dezelfde plek een artiestenmarktje.
Een brocantemarkt op zaterdag op de place Nationale. Ik vond er niet zo veel aan, maar was er wel pas tegen het sluitingsuur. Het leken me uitsluitend beroepsbrocanteurs die hun prijzen goed kenden.

Nog enkele nuttige adresjes:
Het lekkerste brood koop je bij Le four à pains, in de Cours Masséna.
Heel mooie tafelkleden en ander linnen van goede kwaliteit vind je bij een charmante en behulpzame dame in de Rue de Sade bij L’Epingle à Linge. Ik vond er een tafelkleed met Vlimbouters. Daaraan kon ik echt niet weerstaan.
Wil je een goedkoop leuk Provençaals tafelkleedje, ga dan eens kijken bij Maxi Bazar (hoek Rue de la République en Boulevard Clémenceau )
Tof boetiekje en vriendelijke verkoopster op de Boulevard Général Foch is Zhoé & co.
Typisch Frans warenhuis: Monoprix, Place Général de Gaule.

Goede restaurants :
La taille de Guêpe : heel hartelijke en goedlachse ontvangst. Speciaal concept: bij elke schotel worden verschillende eetbare bloemen gebruikt. Het maakt de borden heel speciaal en verrassend van smaak. Bij het serveren wordt omstandig uitgelegd welke bloemen op je bord liggen.
Restaurant Albert I: visrestaurant aan de haven. Vrij groot en het kan er druk zijn. Vriendelijke obers en snelle service. Ze hebben zelf ook een viswinkel, dus alle producten zijn dagvers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten